Kesän puhelinpalveluajat ja puheluiden tallennus käyttöön 2.6. alkaen

Poikkeavat puhelinpalveluajat

Ajalla 2.6. – 31.8.2025 työttömyyskassan puhelinpalvelussa on poikkeavat aukioloajat.

Puhelinpalvelu numerossa (09) 5422 7300 on avoinna maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 9.00–12.00.

Saat helpoiten yhteyden työttömyyskassaan eAsioinnin kautta lähetettävällä viestillä. Vastaamme viesteihin joka arkipäivä.

Tallennamme jatkossa asiakaspalvelupuhelumme

Tallennamme jatkossa työttömyyskassan asiakaspalvelunumeroon (09 – 5422 7300) tulleet puhelut.

Puhelut tallentamalla haluamme

  • varmistaa asiakkaidemme ja henkilökuntamme oikeuksien ja oikeusturvan toteutumisen
  • ehkäistä väärinkäytöksiä
  • varmistaa asiakaspalvelun laadun.

Sotekassa on puhelutallenteiden osalta rekisterinpitäjä. EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen käsittelyperuste on tällöin rekisterinpitäjän eli työttömyyskassan oikeutettu etu asiakassuhdetta hoidettaessa. Sotekassa on velvollinen ylläpitämään tallenteita koskevaa tietosuojaselostetta rekisteröityjen informoimiseksi. Tietosuojaselosteen löydät osoitteesta https://www.sotekassa.fi/tyottomyyskassa-tietosuoja-ja-rekisteriselosteet/

Asiakaspalvelulinjalle lisätään tallentamisen alkaessa tiedote, jossa sinulle kerrotaan puheluiden tallentamisesta ennen tallennuksen aloittamista.

Tallentaminen tapahtuu tietoturvallisesti eikä tallenteita käytetä muihin kuin edellä mainittuihin tarkoituksiin. Puhelutallenteita säilytetään vuoden ajan.

Puheluiden tallentaminen alkaa 2.6.2025.

Sotekassalta palveluita, jotka auttavat sinua työllistymään

Työttömyyskassan jäsenenä voit hyödyntää kassan uusia palveluja, jotka tukevat sinua työnhaussa.

Tutustu kassan tarjoamiin palveluihin!

Hakemusten käsittelyajat

Tänään 5.6. käsittelemme hakemuksia, joiden saapumispäivät ovat

Ensihakemukset31.5.
Soviteltavat jatkohakemukset31.5.
Muut jatkohakemukset2.6.