Tillgänglighetsutlåtande

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller webbplatsen sotekassa.fi. Webbplatsen omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019) som kräver att offentliga sektorns webbtjänster ska vara tillgängliga för alla.

Vårt mål är att erbjuda digitala tjänster som är tillgängliga för alla användare. I detta tillgänglighetsutlåtande berättar vi vilka brister som finns i tjänstens tillgänglighet och hur du kan ge oss feedback eller utvecklingsförslag gällande tillgängligheten på webbplatsen. Detta tillgänglighetsutlåtande har publicerats den 16.4.2025 och uppdaterats den 30.4.2025.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Tjänsten uppfyller tillgänglighetskraven till största delen.

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst?

Du kan ge oss tillgänglighetsfeedback genom att skicka e-post till [email protected]. Ange vilken sida det gäller och beskriv problemet så noggrant som möjligt.

Om du upptäcker problem med tillgängligheten på webbplatsen, ge först feedback till oss, det vill säga webbplatsens administratör. Det kan ta upp till 14 dagar att få svar. Om du inte är nöjd med svaret eller inte får något svar inom två veckor, kan du lämna in ett klagomål till Transport- och kommunikationsverket Traficom. På Traficoms webbplats finns detaljerade anvisningar om hur du gör en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillganglighetskrav.fi
[email protected]
telefonnummer växeln: 029 534 5000

Tjänsten från Sotekassa som stöder din sysselsättning

Som medlem i arbetslöshetskassan kan du dra nytta av kassans nya tjänster som stödjer dig i ditt jobbsökande.

Läs mer om kassans tjänster!

Tid för ansökningsprocessen

Idag 20.5. behandlar vi ansökningar som har kommit till a -kassan

Första ansökan7.5.
Fortsatta ansökningar som jämkas7.5.
Övriga fortsatta ansökningar19.5.